Marketingconcepten

Hoi, ik ben Hendrik de Boer, en ik hou me bezig met marketingconcepten. Waarom? Simpel: omdat ik het leuk vind. Niet om te verkopen, niet om ingehuurd te worden, maar omdat ik graag nadenk over hoe je iets op een slimme, opvallende manier onder de aandacht brengt.

Wat ik doe

Een marketingconcept is voor mij een idee dat mensen raakt. Het gaat om meer dan alleen reclame; het draait om het vertellen van een verhaal, op een manier die mensen niet meteen weer vergeten. Soms werk ik een concept helemaal uit, soms blijft het bij een hersenspinsel dat ik gewoon wilde onderzoeken. Maar altijd met een scherp randje en een eigen draai.

Hoe ik werk

Ik werk niet voor opdrachtgevers. Er zit geen strategie of verkoopplan achter wat ik doe. Maar ik hou van de uitdaging om iets op een manier te benaderen die nét even anders is. Mijn manier van werken:

  • Dwars: Als iedereen linksaf gaat, kijk ik liever eens naar rechts.
  • Eerlijk: Geen mooipraterij. Als een idee stom is, dan zeg ik dat. Vooral tegen mezelf.
  • Voor de lol: Dit is geen werk voor mij, dit is wat ik doe om mijn hoofd bezig te houden.

Marketingconcepten zijn voor mij een speeltuin. Een manier om met ideeën te stoeien, patronen te doorbreken en soms – heel soms – iets te bedenken waar ik zelf trots op ben. Of anderen er iets mee doen? Dat zien ze zelf maar.